Diumenge 19 de març

Caminada solidària a benefici de l'Associació Pilar Carreras

A partir de les 11.00 h. del matí, tothom qui ho desitgi podrà participar en aquesta caminada solidària, organitzada per l'AMPA, a benefici de l'Associació Pilar Carreras. Durant el recorregut, es plantejaran diverses fites repartides en llocs emblemàtics de dins i fora de l'escola que s'hauran d'anar assolint. Tots els inscrits rebran una ampolla d'aigua i una poma. Per acabar, tindrà lloc una botifarrada popular (entrepà de botifarra, coca de xocolata i aigua) amb servei de bar. En cas de pluja, la caminada quedarà anul·lada, però la botifarrada es farà igualment.

Les inscripcions per participar en la caminada costaran 5 € per persona (a partir de sis anys, els nens i nenes ja han de pagar). Les inscripcions per a la botifarrada costaran 5 € per persona.

Fins al 14 de març, es podran adquirir tiquets de manera anticipada a les secretaries de la Barca i de la Finca, o bé fent un ingrés a aquest número de compte, deixant nom i cognoms i el motiu: properament.

A les 13.00 h. està previst que s'obri la Càpsula del Temps, una activitat que duen a terme els nens i nenes de l'escola. Es tracta de dipositar en un recipient hermèticament segellat tot un seguit d'objectes representatius del moment i de l'època en què vivim, així com dades d'interès, perquè viatgi en el temps i es torni a obrir d'aquí a 25 anys, coincidint amb el 75è aniversari de la fundació de l'Escola.

L'Associació Pilar Carreras va néixer l'any 2004 amb el ferm compromís d'endegar projectes humanitaris que tinguessin continuïtat en el temps. Així doncs, l'any 2006 va iniciar una acció solidària al Paraguai, concretament a la localitat de Villarrica. En un primer moment, es van dur a terme ajudes puntuals, però més endavant ja s'hi va construir una xarxa de subministrament d'aigua i de pous en zones marginals, i es va millorar la logística del transport. També es van aixecar casetes d'obra per a famílies desfavorides que vivien en barraques i es va ajudar de forma continuada a persones de la tercera edat sense recursos. No obstant això, l'acció més important va ésser la construcció d'una residència de 35 places perquè hi poguessin viure i estudiar dones joves provinents d'àrees muntanyoses que es trobaven en situació de risc, algunes d'elles amb edats compreses entre els 12 i els 16 anys, embarassades i amb fills a càrrec seu, que mai haguessin tingut accés a una educació en condicions. També se'ls van atorgar beques universitàries.

En els darrers anys, s'està duent a terme a la República Democràtica del Congo un projecte de caràcter social i humanitari a diverses localitats d’aquest país africà. A Bunyuca, per exemple, s’ha millorat el subministrament d’aigua potable i s’ha establert un procés d’ajut alimentari a l’orfenat, mentre que a Beni l’acció principal s’ha focalitzat en l’escola. No obstant això, la inversió més important és la que s’està fent a Butembo. Diversos metges de la nostra clínica, durant les seves vacances i costejant-se ells mateixos el viatge i les despeses, s’hi han desplaçat dos estius amb l’objectiu de formar professionals de la medicina locals en especialitats que allà no existeixen.